Over de helft! Week 5 alweer!

17 juni 2018 - Fellbach, Duitsland

We zijn alweer over de helft van de stage periode en heb het nog steeds naar mijn zin. Op maandag begon weer de normale werkweek. Roel moest bedden ​klaar maken voor zonnebloemen en hij moest deze ook gelijk poten en ik moest helpen snijgroen snijden en leeuwenbekken snijden. Na het snijden van de leeuwen bekken moesten we ze schoonmaken en sorteren. Dinsdag was het slecht weer, we hadden veel regen. Iedereen was naar de markt dus het was rustig op de tuin. We moesten 3 bedden schoonmaken en opruimen. Woensdag gingen we rozen stekkies planten. hierbij hadden we de grootste lol. Roel had allemaal knijpers die van de stekkies afkwamen op zijn trui geknepen en hij deed toen een kip na. Ik pakte de bouwradio erbij waar we altijd muziek mee luisteren en zetten de vogeltjes dans op. Toen danste Roel en ik samen de vogeltjes dans en hadden we een van de beste dagen hier. In de middag hebben we dozen met planten weggegooid want die waren toe aan vervanging. We moesten al deze planten neerleggen in een rij zodat we er met de trekker overheen konden gaan om zo de planten kapot en klein te maken. Donderdag hadden we in de ochtend even 2 uurtjes wat planten gepoot en in de middag kregen we vrij en gingen we naar het Porsche museum. Dit was tot mijn verbazing niet heel groot maar ze hadden er wel van alles. Van de eerste chassis tot de nieuwste prototypes voor de toekomst, ik vond het race gedeelte het meest interessant en met name de formule 1. Helaas hebben ze daar niet veel van maar ze hebben wel veel prijzen gewonnen met de 24H van Le Mans wat ik ook erg interessant vind. Vrijdag hebben we 3 bedden van gaas voorzien en er moesten toen grote palen de grond in worden geslagen wat erg zwaar werk was maar we zagen het als een workout. Zaterdag gingen we naar de voetbalwedstrijd kijken van de oudste zoon en in de avond was er een fiësta.

IMG_4951IMG_4950IMG_4963CQXD9223IMG_4980

1. Frans:
    18 juni 2018
    En een leuke week gehad als ik het zo zie! Die porches waren op Le Mans erg snel. Heb wel is begrepen dat ze niet echt heel veilig waren. Als je een crash maakte was je er als berijder vaak ook slecht aan toe.
  2. Rene:
    18 juni 2018
    Hoi Thomas boeiend verhaal, succes!