Het aftellen is begonnen. Week 6!

24 juni 2018 - Fellbach, Duitsland

​Het einde van de stage periode komt in zicht en ik ben begonnen met het aftellen. Ik heb het hier nog steeds erg naar mijn zin maar ik mis wel een hoop dingen in Nederland. De 6e week is niet veel anders dan andere weken op maandag gingen we weer bloemen plukken en snijden voor de markt op dinsdag en in de middag hielp ik met bloemboeketten maken. Dinsdag hebben we dode planten weggegooid en de potten met kokos schoongemaakt van onkruid zodat de kokos kan worden hergebruikt. Woensdag leek op maandag en deden we ook niet veel bijzonders we waren weer alles aan het voorbereiden voor de markt van donderdag. Donderdag gingen we een bed bed met oude planten schoonmaken we moesten het gaas eraf halen en de planten uit de grond trekken. Na de lunch gingen we stekken. Dan worden de toppen van chrysanten die een paar weken eerder zijn geplant weggeknipt en in trees gedaan zodat die weer wortels kunnen maken hier waren we mee bezig toen opeens piet kwam(de baas) en zei dat die wat was vergeten. Dus hebben we gelijk gedaan wat die was vergeten. Dit was het water mixen met chemicaliën voor bestrijding en voeding doen we hier klaar mee waren was het al erg laat en piet was al weg voor een vergadering dus Roel en ik gingen nog even doorzetten en hebben die laatste chrysanten stekkies gedaan. Vrijdag gingen we kokos klaar maken om weer in potten te doen. Dit was de kokos die we op dinsdag schoon hadden gemaakt het moest goed gemixt worden met kunstmest en toen in potten doen. In de middag gingen we planten in deze potten poten. We hebben ze water gegeven en toen waren we eindelijk klaar. Op zaterdag gingen we weer naar de markt. Vandaag hadden ze een extra stand op de markt bij deze stand konden kinderen hun eigen stukje maken. Het geld wat bij deze stand werd opgehaald ging naar het kinderziekenhuis. We hebben hier gestaan met de ouders van de baas en met 1 van de dochters en 2 van haar vriendinnen. Na de markt gingen we met ze 5en (Roel en ik en die dochter met haar vriendinnen) in de avond was er overal feest omdat Duitsland speelden. Wij gingen ook met vrienden kijken wat erg gezellig was de stemming zat er goed in tot de 1-0 voor Zweden maar we hadden onderling voorspeld en ik had 2-1 voorspeld en met als winnende goal Toni Kroos. Niemand geloofde me maar ik bleef het zeggen, uiteindelijk had ik gelijk en was er overal feest op de straten toeterde alle auto's. Wij gingen toen met de groep waar we mee waren ergens chillen en er kwamen steeds meer jongeren. Ik denk dat we met een man of 30 waren. Zondag was lekker rustig, ik kon uitslapen en in de middag hebben we op de berg van Stuttgart gelopen met de hele fam. We hebben in totaal 8km gelopen en 16000 stappen gezet. Toen we weer terug in Stuttgart kwamen hebben we lekker gegeten bij hans im glück. Hier hebben we hamburgers met patat gegeten en het was erg lekker. Ik kijk uit naar de komende weken omdat we al plannen hebben voor de komende 2 weekenden en het weekend daarna gaan we alweer naar huis.

viewop de trap voor een kleine pauzeuitzicht top van de berg

1. Frans:
    26 juni 2018
    Ja, Oost west, Thuis best! Lezen je ouders het ook dat je er naar uit kijkt:). Worden hopelijk leuke weekenden! Al vooruit gepland, keurig. Lukt het ook met het afronden van opdrachten en bedenk ook even hoe je de boel afrondt. Vraag in ieder geval even een gesprek aan om de stage te evalueren, groeten, Frans