De 2e week

25 mei 2018 - Fellbach, Duitsland

NIMG_4759a de eerste week komt natuurlijk de 2e week. Ook deze week ging snel voorbij maar als ik terug kijk heb ik toch veel gedaan in deze week.

Zaterdag was een relaxte dag want ik moest maar een paar dingen doen dus had veel vrije tijd. Zondag mochten we uitslapen dus dat heb ik ook gedaan. Ik werd rond half 1 wakker en kon gelijk aan tafel voor de lunch wat zelf gemaakte pizza was. In de midd

IMG_4758

ag gingen we zwemmen en dat was erg gezellig. Maandag moest er wel weer gewerkt worden. Omdat het buiten modderig was van de regen waren we eerder klaar en gingen we met alle kinderen van het gezin fietsen. Dit was een aardig zware fietstocht van ongeveer 20km met een aantal bergen. Dinsdag hadden we een hele rij klaargemaakt voor het poten van nieuwe planten wat we ook gelijk gingen doen. Hier waren we wel erg lang mee bezig. in de avond gingen we mee naar een geburtstag van vrienden van het gezin. Hier hebben we gebarbequed en lekker gespeeld. Woensdag ging Roel fietsen dus hadden we een halve dag. Ik heb toen geholpen met kleine rozen boeketten maken en ze vonden me een natuurtalent. ik bedoel wie vind dat nou niet. Het gezin gaat dit weekend op vakantie dus zijn Roel en ik 4 dagen alleen. Daarom hadden weIMG_4732 op donderdag veel uitleg gekregen over alles en wat we allemaal nog moesten doen. Vandaag is het vrijdag en ze zijn vanochtend vroeg weggegaan. Het is dus onze 1e dag alleen en we weten wat we allemaal moeten doen dus kunnen we alles goed plannen. We hebben zo snel en goed mogelijk gewerkt om alles snel af te krijgen zodat we veel vrije tijd hebben. Vandaag hebben we ook gekeken naar het resultaat van een experiment met distels om die weg te krijgen. We hadden reageerbuisjes met druppeltjes gif op de stengel gedaan en het eindresultaat zag er goed uit. de distel was dood en dat zonder echte schade aan de bloemen en planten er omheen. volgende week gaan we het nog een keer doen maar dan op grotere schaal. ik heb erg van deze week genoten mede dankzij het mooie weer dat we hadden. ik hoop nog meer van zulke dagen te krijgen.

1. Frans:
    28 mei 2018
    Mooi bedacht, de test met distels, ik zou er patent op aanvragen! En dat jij creatieve genen / aanleg hebt dat verbaast mij niet. Viel Spass nog!