Weer thuis!

16 juli 2018 - Den Hoorn, Nederland

Na 9 weken zijn we eindelijk weer thuis. En wat heb ik het gemist.

De laatste week was voor mij redelijk rustig omdat ik me voet had bezeerd in het 1na laatste weekend. Ik heb een beetje rust genomen en ik kon niet meer alle werkzaamheden uitvoeren. Toch heb ik de laatste week niet alleen maar stilgezeten. Ik heb veel licht werk gedaan zoals fresia bollen sc​hoonmaken zodat ze opnieuw kunnen worden gebruikt. Ik heb veel zit werk gedaan en soms ook wat sta werk zoals boeketten maken en bloemen schoonmaken. Op de dagen van de markt pakte ik de meeste rust en de dagen voor de markt hielp ik met bloemen klaar maken. Ik heb ook makkelijke werkzaamheden gedaan zoals planten water geven en beestjes uitzaaien voor bestrijdingen. Ik heb de laatste week ook veel door gebracht met de vrienden die we daar gemaakt hebben en het was een leuke week. Ik vond het jammer dat ik niet alle werkzaamheden kunnen doen maar gelukkig niet niks. Als je het van de positieve kant moet bekijken is het goed dat dit in de laatste week is gebeurd inplaats van het begin van de stage. Op zaterdag kwam de vader van roel om samen met piet wat jeugdherinneringen op te halen. Het was de laatste dag dat we met al wat vrienden hebben gechilt en we hebben ook een groot deel van de dag onze spullen ingepakt. Zondag was onze vertrek dag. We stonden later op dan gepland en hebben daarom besloten om alles rustig aan te doen. We hebben nog veel foto's gemaakt met iedereen en gedag gezegd tegen iedereen. Rond een uur of 12 gingen we rijden. zonder files en een pauze om even wat te eten te hebben gehad kwamen we om 8 uur thuis aan. In de avond kwamen gelijk wat vrienden een drankje doen en even bijpraten.

Ik kijk terug op een super leuke tijd waar ik een hoop heb geleerd en veel nieuwe vrienden en mensen heb ontmoet. Dit is misschien wel de beste tijd van deze school. Ik ga iedereen en alles zeker missen en daarom ga ik zeker nog een keer terug om ze allemaal weer te zien. Al mijn leerdoelen zijn behaald en dat was een van de belangrijkste punten voor mij.

Danke, dass Sie meinen Blog in den letzten 10 Wochen gelesen haben. Mit freundlichen Grüssen.

Voetbalwedstrijd kijkenBeach partyAfscheid nemen bestaat niet

Thomas Slootweg

1. Frans:
    6 augustus 2018
    Leuk laatste verslag Thomas, geniet van je vakantie en graag tot ziens in het laatste jaar!